הוועדה לפניות הציבור קיימה דיון 'הפקת לקחים' על הילולת הרשב"י במירון שנערכה במושב לפני כחודשיים, הילולה בה השתתפו קרוב לחצי מיליון בני אדם.
יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) טען בדיון כי ניתן היה להקל על העומס באמצעות הפעלת הרכבת בין תל אביב לכרמיאל בכל שעות הלילה.
אייכלר אמר כי: "השנה, בפעם הראשונה, שולבה רכבת ישראל בהסעת המתפללים המרכז לכרמיאל. למרות היוזמה המבורכת לא היה קו ישיר בין תל אביב לכרמיאל ולא היה תגבור כלשהו. כמו כן, לא הייתה מכירת כרטיסים מוקדמת לרכבת. מישהו במשרד החליט על שלא לבצע את החלטת הכנסת לתגבר כל הלילה את הרכבת",
עוד טען ח"כ איכלר כי הצפיפות באוטובוסים בדרך למירון הייתה נוראית לטענתו מעבר לקיבולת הנורמלית.
אייכלר התייחס בדבריו גם לסוגיית הסדרי החניונים ואמר: "כי בכל הישיבות שנערכו עלה הצורך בהסדרת ייעודי הקרקע להכשרת חניוני קבע. יש להשקיע משאבים בפיתוח תשתיתי של חניונים אלו, אשר ישמשו לטווח ארוך לטובת משתמשי התחבורה הציבורית שמגיעים למקום, ללא צורך בהשקעות זמניות מידי שנה כפי שנעשה עד כה. הכשרת קרקעות תאפשר גם הקצאה למתחמים לקהילות שאין להם היכן לקיים את ההילולא, כמו למשל אלפים מחסידי ה'משפיע' רבי אלימלך בידרמן שמתחננים למקום משלהם לחגוג יחד עם רבם".
ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) שהשתתף אף הוא בדיון בוועדה הודה לכל העוסקים במלאכה ומתח ביקורת חריפה על הנהלת רכבת ישראל שלא הפעילה את הקו לכרמיאל במשך כל הלילה.
מוזס אמר: "עשיתם עבודה נפלאה. היו שלטי הכוונות מצוינים ופעלתם כראוי. ההחמצה הגדולה ביותר מבחינתי היא שהרכבת לא פעלה בלילה. במקום שאנשים יצטרכו ללכת בשיא החום, הדבר הכי טוב היה אילו הייתה רכבת בלילה. מישהו מנע את זה", דברי מוזס.
צילום: מירון על המפה.
כתיבת תגובה